Перш, ніж створювати власний інтернет-магазин необхідно з’ясувати, чи потрібен він Вам взагалі?!
Якщо Ви не маєте свого виробництва і наявна у Вас кількість товару є незначною, то набагато простіше і дешевше буде скористатися послугами соціальних мереж або інтернет-компаній, яким належать сайти безкоштовних оголошень :
- OLX (можна безкоштовно продавати до 5 товарів, далі – потрібно платити або створювати свій інтернет-магазин);
- RIA;
- KIDSTAFF;
- KLUMBA;
- Шафа.
Для продажу товару через Інтернет у Вас, перш за все, повинен бути товар, яким Ви дійсно можете зацікавити покупця і який зможете розрекламувати.
Дропшипінг — це особлива форма посередництва між продавцем і покупцем товару, при якій посередник (дропшипер) не бере участі в схемі постачання товару, а лише формує замовлення. Тобто, при дропшипінгу товар поставляється безпосередньо від постачальника покупцеві, а роль посередника полягає лише в тому, щоб цього покупця знайти. Сам дропшипер заробляє на різниці між реальною ціною поставки і тією ціною, по якій він запропонував товар покупцю, при цьому гроші вкладати в товар не потрібно, склад або навіть офіс — теж не потрібні, можна працювати безпосередньо з дому і без найманого персоналу.
ПРАВИЛА ВІДКРИТТЯ ІНТЕРНЕТ-МАГАЗИНУ:
- Вибрати, який товар Ви будете продавати.
- Знайти «нішу» на ринку (при цьому потрібно враховувати, наприклад, такий фактор, як сезонність – краще вибирати такий товар, який можна продавати у будь-який час, а не лише взимку чи влітку).
Також краще створювати інтернет-магазин (далі – ІМ), який продає один конкретний товар, а не безліч різноманітних.
- Тренд (потрібно оцінити попит і пропозицію на конкретний товар, наприклад в Yandex.Webmaster можна ввести запит і подивитись попит і пропозицію на товар).
- Вибір платформи
1) Індивідуальний ІМ (нормальний ІМ буде коштувати від 1000 $; якщо купити дешевший, то в майбутньому доведеться нести додаткові витрати на його доопрацювання)
2) Відкриті ІМ (наприклад, ХОРОШОП) – є можливість самостійно додавати потрібні ресурси.
3) Готові рішення ІМ (наприклад, prom.ua) – Ви реєструєтесь і заходите зі своїм товаром. Оплата – приблизно 3600 грн. за 1 рік, тобто для початківців це дешево і зручно, не потрібно платити за хостінг, можна розміщати картинки/фото безкоштовно.
Prom.ua – найкращий готовий сервіс, він викупив AUKRO.
«Мінуси» готових рішень – Ви працюєте тільки у створеному шаблоні, свої нові функції (наприклад, панель «ПЕРЕДЗВОНИ МЕНІ» вже вставити на свою сторінку не можна).
Для початківців краще всього починати з готового рішення, а потім вже створювати свій власний ІМ.
Також потрібно мати або свого штатного програміста, або вміти вирішувати ІТ-проблеми власноручно, якщо у Вас є власний ІМ, оскільки в кожну хвилину, наприклад, може «полетіти» верстка на сайті.
- Хостінг (МІРОХОСТ, наприклад) – це послуга надання ресурсів для розміщення інформації на сервері. Можна купити пакет послуг за ту вартість, яка Вас влаштовує.
- Домен (domen.ua) – це назва сайту.
Краще, щоб домен збігався з назвою товару, який Ви продаєте (наприклад, zoloto.com.ua), якщо продаємо золото.
- Наповнення ІМ:
1) Основна інформація (адреса, тел.).
2) Зрозуміла структура сайту.
3) Контент (опис товару, фото).
*Необхідно розміщувати хоча б 3 фото кожного товару. Відео – також дуже вдале рішення для рекламування товару.
4) КОШИК (або «КУПИТИ») – потрібно, щоб ця функція була зручною для покупця, без зайвих вимог (лише ПІБ покупця, № тел., e-mail і способи оплати).
- Старт (запускаємо ІМ)
1) підключення «аналітиків» (визначення, наприклад, як клієнти дізнаються про Ваш ІМ) – Google Analytics або Яндекс Метрика (потрібно прочитати хоча б 1 книгу про один з аналітиків).
«Таргетинг» – це визначення за допомогою аналітиків цільової аудиторії ІМ: вікова категорія, регіони, з яких заходять на Ваш сайт покупці.
2) підключення зовнішніх ресурсів (Нова Пошта, Приват24 чи інші системи оплати, Callback, чат) – ці ресурси потрібно під’єднати з самого початку.
3) робота зі «страхами клієнта» – дуже важко переконати клієнта, що потрібно працювати саме з нашим ІМ.
Найпоширеніші «страхи»:
- немає повернення товару;
- фото не відповідає дійсності;
- доставка;
- якість (це стосується, як товару, так і роботи ІМ);
- ціна (занижена ціна інколи, навпаки, може відштовхнути клієнта – занижена ціна може викликати підозру, що з товаром щось не так, тому потрібно ставити конкурентну ціну).
- Реклама – це один з найосновніших етапів. Види:
- SЕО-просування (точні запити);
- Контекстна реклама;
- SMM;
- Розсилки (хоча б 1 раз в 14 днів);
- Оффлайн-реклама
Застосовуючи SЕО-просування, ми побачимо результати (підняття сайту) тільки через 3 місяці, не раніше.
Контекстна реклама гарно працює для розпродажів, різноманітних акцій.
SMM (Facebook, Іnstagram та інші соціальні мережі). Краще вибрати якусь одну соціальну мережу і зосередитись на рекламі в ній.
Розсилка – хоча б 1% продажів, але приносить. Бажано, щоб в листі було зазначено про можливість відписки від розсилки.
Оффлайн-реклама (банери, бюлетені, візитівки) – це дуже дорога реклама, але дієва. Щоб клієнт звернув на наш товар увагу, потрібно створити потрійний «візуальний контакт»: банер-листівка-Інтернет.
ФОРМУЛИ
- Бюджет / ціна за 1 клік =кількість відвідувачів.
* якщо хоча б 10% з цих відвідувачів купить товар, то це дуже добре!
- Відвідувачі / конверсія = кількість покупців.
- Кількість покупок * ціна за товар =дохід.
- Ціна за товар – собівартість = прибуток.
- Дохід – бюджет на рекламу = реальний дохід.