Як створити інтернет-магазин? / Артем Романович

Перш, ніж створювати власний інтернет-магазин необхідно з’ясувати, чи потрібен він Вам взагалі?!

Якщо Ви не маєте свого виробництва і наявна у Вас кількість товару є незначною, то набагато простіше і дешевше буде скористатися послугами соціальних мереж або інтернет-компаній, яким належать сайти безкоштовних оголошень :

  • OLX (можна безкоштовно продавати до 5 товарів, далі – потрібно платити або створювати свій інтернет-магазин);
  • RIA;
  • KIDSTAFF;
  • KLUMBA;
  • Шафа.

Для продажу товару через Інтернет у Вас, перш за все, повинен бути товар, яким Ви дійсно можете зацікавити покупця і який зможете розрекламувати.

Дропшипінг — це особлива форма посередництва між продавцем і покупцем товару, при якій посередник (дропшипер) не бере участі в схемі постачання товару, а лише формує замовлення. Тобто, при дропшипінгу товар поставляється безпосередньо від постачальника покупцеві, а роль посередника полягає лише в тому, щоб цього покупця знайти. Сам дропшипер заробляє на різниці між реальною ціною поставки і тією ціною, по якій він запропонував товар покупцю, при цьому гроші вкладати в товар не потрібно, склад або навіть офіс — теж не потрібні, можна працювати безпосередньо з дому і без найманого персоналу.

ПРАВИЛА ВІДКРИТТЯ ІНТЕРНЕТ-МАГАЗИНУ:

 

  1. Вибрати, який товар Ви будете продавати.
  2. Знайти «нішу» на ринку (при цьому потрібно враховувати, наприклад, такий фактор, як сезонність – краще вибирати такий товар, який можна продавати у будь-який час, а не лише взимку чи влітку).

Також краще створювати інтернет-магазин (далі – ІМ), який продає один конкретний товар, а не безліч різноманітних.

  1. Тренд (потрібно оцінити попит і пропозицію на конкретний товар, наприклад в Yandex.Webmaster можна ввести запит і подивитись попит і пропозицію на товар).
  2. Вибір платформи

1) Індивідуальний ІМ (нормальний ІМ буде коштувати від 1000 $; якщо купити дешевший, то в майбутньому доведеться нести додаткові витрати на його доопрацювання)

2) Відкриті ІМ (наприклад, ХОРОШОП) – є можливість самостійно додавати потрібні ресурси.

3) Готові рішення ІМ (наприклад, prom.ua) – Ви реєструєтесь і заходите зі своїм товаром. Оплата – приблизно 3600 грн. за 1 рік, тобто для початківців це дешево і зручно, не потрібно платити за хостінг, можна розміщати картинки/фото безкоштовно.

Prom.ua – найкращий готовий сервіс, він викупив AUKRO.

«Мінуси» готових рішень – Ви працюєте тільки у створеному шаблоні, свої нові функції (наприклад, панель «ПЕРЕДЗВОНИ  МЕНІ» вже вставити на свою сторінку не можна).

Для початківців краще всього починати з готового рішення, а потім вже створювати свій власний ІМ.

Також потрібно мати або свого штатного програміста, або вміти вирішувати ІТ-проблеми власноручно, якщо у Вас є власний ІМ, оскільки в кожну хвилину, наприклад, може «полетіти» верстка на сайті.

  1. Хостінг (МІРОХОСТ, наприклад) – це послуга надання ресурсів для розміщення інформації на сервері. Можна купити пакет послуг за ту вартість, яка Вас влаштовує.
  2. Домен (domen.ua) – це назва сайту.

Краще, щоб домен збігався з назвою товару, який Ви продаєте (наприклад, zoloto.com.ua), якщо продаємо золото.

  1. Наповнення ІМ:

1) Основна інформація (адреса, тел.).

2) Зрозуміла структура сайту.

3) Контент (опис товару, фото).

*Необхідно розміщувати хоча б 3 фото кожного товару. Відео – також дуже вдале рішення для рекламування товару.

4) КОШИК (або «КУПИТИ») – потрібно, щоб ця функція була зручною для покупця, без зайвих вимог (лише ПІБ покупця, № тел., e-mail і способи оплати).

  1. Старт (запускаємо ІМ)

1) підключення «аналітиків» (визначення, наприклад, як клієнти дізнаються про Ваш ІМ) – Google Analytics або Яндекс Метрика (потрібно прочитати хоча б 1 книгу про один з аналітиків).

«Таргетинг» – це визначення за допомогою аналітиків цільової аудиторії ІМ: вікова категорія, регіони, з яких заходять на Ваш сайт покупці.

2) підключення зовнішніх ресурсів (Нова Пошта, Приват24 чи інші системи оплати, Callback, чат) – ці ресурси потрібно під’єднати з самого початку.

3) робота зі «страхами клієнта» – дуже важко переконати клієнта, що потрібно працювати саме з нашим ІМ.

Найпоширеніші «страхи»:

  • немає повернення товару;
  • фото не відповідає дійсності;
  • доставка;
  • якість (це стосується, як товару, так і роботи ІМ);
  • ціна (занижена ціна інколи, навпаки, може відштовхнути клієнта – занижена ціна може викликати підозру, що з товаром щось не так, тому потрібно ставити конкурентну ціну).
  1. Реклама – це один з найосновніших етапів. Види:
  • SЕО-просування (точні запити);
  • Контекстна реклама;
  • SMM;
  • Розсилки (хоча б 1 раз в 14 днів);
  • Оффлайн-реклама

Застосовуючи SЕО-просування, ми побачимо результати (підняття сайту) тільки через 3 місяці, не раніше.

Контекстна реклама гарно працює для розпродажів, різноманітних акцій.

SMM (Facebook, Іnstagram та інші соціальні мережі). Краще вибрати якусь одну соціальну мережу і зосередитись на рекламі в ній.

Розсилка – хоча б 1% продажів, але приносить. Бажано, щоб в листі було зазначено про можливість відписки від розсилки.

Оффлайн-реклама (банери, бюлетені, візитівки) – це дуже дорога реклама, але дієва. Щоб клієнт звернув на наш товар увагу, потрібно створити потрійний «візуальний контакт»: банер-листівка-Інтернет.

ФОРМУЛИ

  1. Бюджет / ціна за 1 клік =кількість відвідувачів.

* якщо хоча б 10% з цих відвідувачів купить товар, то це дуже добре!

  1. Відвідувачі / конверсія = кількість покупців.
  2. Кількість покупок * ціна за товар =дохід.
  3. Ціна за товар – собівартість = прибуток.
  4. Дохід – бюджет на рекламу = реальний дохід.