
Дирижаблі змінили історію людства.
І сьогодні уявлення про повітроплавання, як про застарілу тему, хибне.
Апарати для повітря завдяки газам всередині легші за повітря. Як правило, газ – гелій або водень. Гелій безпечніший за водень у використанні на дирижаблях. Тестування таких механізмів було навіть на Венері.
Типи аеростатів:
- вільні аеростати (рухаються по вітру , можуть знаходитись у повітрі до 5 днів);
- дирижабль (найчастіше використовуються як туристичні; швидкість до 150 км/год; наповнені гелієм);
- прив’язні (мають спеціальну форму, щоб мати змогу бути стійкими на поверхні);
- комбінаційні (у вигляді крила). У майбутньому — для військових цілей.
Є і сонячні аеростати: на повітрі, мають чорний колір, що дає змогу нагріватися. Проте підйомна вага невелика.
Існують аеростати NASA, які намагаються запустити на інші планети. Наразі знаходяться тільки на стадіях розробки.
Переваги аеростатів перед іншими видами літальних механізмів:
- радіопрозорість;
- енергетична ефективність;
- час польоту;
- теоретична вантажопідйомність.
На базі карт вітрів та характеристик аеростатів, які підіймають у повітря дослідницьку апаратуру, прогнозується їх рух. В теорії можливо створити маленький аеростат, який зможе виконувати регулярні задачі, та керований по радіо дирижабль.
Історія повітроплавання в Україні
У кінці XVIII ст. у Кам’янці-Подільському була перша спроба побудови аеростату.
Наступна спроба була наприкінці XIX ст. біля Харкова. Апарат був схожий на сьогоднішній Дирижабль та мав назву “Махоліт”.
На початку XX ст. був збудований невеликий дирижабль “Київ”. Створив його конструктор Федір Андерс. Літальний апарат був розрахований на п’ять осіб. Використовувався у туристичних цілях. Проте після аварії 29 серпня 1912 року його так і не відремонтували.
Зображення аеростатів були навіть на емблемах деякий воєнних підрозділів. Наприклад, галицьких, у період Першої світової війни.
Однією з функцій дирижаблів було і є спостереження. Під час оборони Києва у роки Другої світової війни також часто використовувалися аеростати.
У 1986 році під час ліквідації аварії на ЧАЕС декілька видів аеростатів було залучено для боротьби з вогнем.
У 1990-2000 рр. в Україні з’явились теплові аеростати у Феодосії, які приймали участь у змаганнях.
Фото з події завжди можна знайти на нашій сторінці у Facebook🙂
Більше конспектів та цікавих статей шукай тут!