У кожного в житті є люди, з якими важко, а іноді неможливо домовитись. Вас дратує Ваш начальник? Колеги? Проблеми з батьками?
Ось кілька порад щодо поведінки в конфліктних ситуаціях і спілкування зі «складними» людьми загалом.
ЗБЕРІГАЙТЕ «МИР» І УНИКАЙТЕ «ВІЙНИ» :
- Ідеальна фраза: «Дякую за пораду (критику). Я подумаю про це.»
- Запитайте : «Чи це вдалий момент для розмови? Коли нам буде краще поговорити?» (наприклад, коли ваш чоловік дивиться футбол, це не найкращий час для серйозної розмови)
- Акцентуйте увагу на тому, що це ВАША СПІЛЬНА проблема: «Що нам з цим робити?», « Як нам виправити ситуацію?» , «Мені потрібна твоя допомога».
- Просіть пробачення: «Вибач, що засмутив тебе. Наступного разу я намагатимуся цього уникнути. (Я більше так не буду)»
- Будьте оптимістом: «Ми обов`язково зробимо краще наступного разу».
СПИРАЙТЕСЯ НА ФАКТИ:
Іноді люди занадто імпульсивні. Потрібно надавати значення фактам, а не емоціям. Будьте далекоглядними. Спробуйте передбачити ситуацію, замість того щоб просто реагувати на неї.
ФОКУСУЙТЕСЯ НА ВИРІШЕННІ СИТУАЦІЇ :
- Орієнтуйтеся на кінцеву мету
- Використовуйте такі запитання: «Що ми можемо зробити?», «Як нам покращити ситуацію»
- Дайте зрозуміти, що думка Вашого співрозмовника важлива.
ВСТАНОВІТЬ ДОВІРЛИВІ ВІДНОСИНИ :
- Не посміхайтеся, коли це може виглядати як насмішка.
- Покажіть, що вам важлива думка співрозмовника: «Ти маєш рацію», «Я поважаю твою думку».
ШУКАЙТЕ ПРИХОВАНІ МОТИВИ:
- Що хоче отримати людина?
- Чого ваш співрозмовник хоче уникнути? Чому?
ЯК ДОПОМОГТИ ЛЮДИНІ З ДЕПРЕСІЄЮ?
- Дайте їй НАДІЮ. Зверніть увагу на можливий успіх.
- Допоможіть знайти МОТИВАЦІЮ
- «Погані речі трапляються з хорошими людьми». «Ти не винен»
ПАМ`ЯТАЙТЕ:
- Ніхто не любить критику.
- Здорові люди притягують здорових людей.
- Коли розумна людина втрачає контроль над своїми емоціями – вона поводиться як дурна.
Люди ставляться до Вас так, як ви їм дозволяєте.